Gör så här för att se den digitala katalogen

För att se den digitala katalogen som delas på Pörtom hembygdsförenings hemsida, vänligen följ följande steg.

1. Till vänster om denna text, eller nedanför (om du är på en telefon eller surfplatta), tryck på den blåa knappen som heter "alla".
  2. Om man inte vill se alla föremål så kan man även välja mellan de olika alternativen som finns tillgängliga, som "fysiska föremål, tryckta publikationer, etc." man kan även söka efter specifika föremål i sökrutan.
  3. När man har öppnat den digitala katalogen, så ser man en lista med alla föremål som är publicerade på portom.hembygd.fi
  4. Vill man inte se listan, så kan man senare trycka på knappen galleri för att se bilder på föremålen.
  5. Intresserar man sig och vill veta mera om något enskilt föremål, så kan man trycka på bilden för föremålet för att få mer information om föremålet.
  6. För att stänga rutan som öppnades som har mer information om ett enskilt objekt, så trycker man på "X" i övre högra hörnet, som finns i den blåa bannern.

För ytterligare information om föremålen, invändningar, tillägsinformation etc. vänligen kontakta Pörtom hembygdsförening. :)

Linborste

Linborsten som har tillverkats mellan 1860-70 talen, som donerades av Maria Andila den 1.5.1961. Linborsten hittades i Maja Lisa Åkergårds kista. Linborsten har använts som ett redskap för att bearbeta lin.

Platsbeskrivning
Riksåttan 4720, 66270 Pörtom